torstai 22. tammikuuta 2015

Logo, liikemerkki ja tunnus

Logo
Logo on lyhentymä sanasta logotyyppi, joka kirjapainossa metalliladonnan aikana tarkoitti yhteenvalettua kirjakeryhmää. Yleisessä puhekielessä logo sekoitetaan virheellisesti liikemerkkiin.
Logoa käytetään yleensä toiminimestä, tavaramerkistä tai brändistä. Logo perustuu usein olemassa olevaan kirjasintyyppiin, mutta sitä on usein muokattu edelleen muokkaamalla kirjainten ulkonäköä, sijoittelua ja suhteellista kokoa, kuten ohessa olevien yritysten logoissa.


Liikemerkki
Liikemerkki on osa yrityskuvaa, jonka tietoisessa luomisessa on samanaikaisesti pyrkimyksinä oman identiteetin luominen, esittäminen ja erottuminen muista merkeistä.


Tunnus
Logo ja liikemerkki kokonaisuudessaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti