Verkkokaupan mittarit:
1.Kävijöiden määrä
Verkkokaupan kävijämäärää voi kasvattaa esimerkikisi näillä:
- Hakukoneoptimointi - Seuraa, millä hakusanoilla kauppaasi tullaan ja optimoi kaupan sivuja näille avainsanoille.
- Hakukonemarkkinointi - Kasvata hakukonemarkkinointibudjettia,
kunhan myynti kasvaa samassa suhteessa. Seuraa sijoitetun rahan
takaisinmaksuprosenttia.
- Sosiaalinen media - Kommunikoi asiakkaittesi kanssa suosituilla foorumeilla ja esittele tuotteitasi, mutta älä spämmää.
2.Konversioprosentti
Paranna kaupan koversioprosenttia näin:
- Sisältö - Kirjoita tuotekuvaukset ja muut tekstit myyviksi ja
tilaukseen kannustaviksi. Korosta verkkokaupan luotettavuutta ja
turvallisuutta epäröijien pitämiseksi.
- Käyttöliittymä - Selkeytä verkkokaupan käyttöliittymää ja
poista huomionkiinnittäjät, jotka eivät ohjaa tilauksen tekemiseen.
Varmista, että tilausnapit ja ostoskorilinkit ovat selkeästi näkyvillä.
- Hakukonemarkkinointi - Poista hakukonemarkkinoinnista sellaiset mainokset, jotka tuottavat klikkauksia, mutta ei myyntiä.
3.Keskiostos
Paranna keskiostosta näin:
- Ristiinmyynti - Tarjoa tuotteita selaaville asiakkaille
kalliimpia ja parempikatteisia tuotteita vaihtoehtona asiakkaan
harkitsemille tuotteelle.
- Lisämyynti - Tarjoa lisävarusteita ja tarvikkeita tuotesivulla ja ostoskorissa.
- Ilmainen toimitus - Tarjoa ilmaista toimitusta ison tilauksen
tekeville asiakkaille. Aseta ilmaisen toimituksen raja riittävän
korkealle, mutta ei kohtuuttoman suureksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti