perjantai 21. elokuuta 2015

Verkkokaupan mittarit

Verkkokaupan mittarit:
1.Kävijöiden määrä


Verkkokaupan kävijämäärää voi kasvattaa esimerkikisi näillä:

  • Hakukoneoptimointi - Seuraa, millä hakusanoilla kauppaasi tullaan ja optimoi kaupan sivuja näille avainsanoille.
  • Hakukonemarkkinointi - Kasvata hakukonemarkkinointibudjettia, kunhan myynti kasvaa samassa suhteessa. Seuraa sijoitetun rahan takaisinmaksuprosenttia.
  • Sosiaalinen media - Kommunikoi asiakkaittesi kanssa suosituilla foorumeilla ja esittele tuotteitasi, mutta älä spämmää.

 

2.Konversioprosentti


Paranna kaupan koversioprosenttia näin:

  • Sisältö - Kirjoita tuotekuvaukset ja muut tekstit myyviksi ja tilaukseen kannustaviksi. Korosta verkkokaupan luotettavuutta ja turvallisuutta epäröijien pitämiseksi.
  • Käyttöliittymä - Selkeytä verkkokaupan käyttöliittymää ja poista huomionkiinnittäjät, jotka eivät ohjaa tilauksen tekemiseen. Varmista, että tilausnapit ja ostoskorilinkit ovat selkeästi näkyvillä.
  • Hakukonemarkkinointi - Poista hakukonemarkkinoinnista sellaiset mainokset, jotka tuottavat klikkauksia, mutta ei myyntiä.

 

3.Keskiostos

Paranna keskiostosta näin:
  • Ristiinmyynti - Tarjoa tuotteita selaaville asiakkaille kalliimpia ja parempikatteisia tuotteita vaihtoehtona asiakkaan harkitsemille tuotteelle.
  • Lisämyynti - Tarjoa lisävarusteita ja tarvikkeita tuotesivulla ja ostoskorissa.
  • Ilmainen toimitus - Tarjoa ilmaista toimitusta ison tilauksen tekeville asiakkaille. Aseta ilmaisen toimituksen raja riittävän korkealle, mutta ei kohtuuttoman suureksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti