perjantai 2. lokakuuta 2015

Oman verkkokauppani logistiikka

Ostot tavarantoimittajiltaA. Ketkä ovat tavarantoimittajia verkkokaupassasi? Verkkokauppani tuotteet tulevat suoraan maahantuojalta
B. Montako eri tavaratoimittajaa tarvitset verkkokauppaasi? Muutaman.

Tilausten järjestäminen
A. Kuka toimittaa tuotteet verkkokauppaan? Matkahuolto
B. Kuka maksaa kulut? Minä

Tuotteiden varastointi
A. Missä ja miten varastoidaan? Tuotteet varastoin oman verkkokauppani varastoon.
B. Minkä kokoinen varasto tarvitaan? noin 30m2
C. Seuraan mycashflown sivuilta varastotilannetta ja pidän saldot kohdillaan.

Tilausohjausjärjestelmä
A. Miten asiakas voi tehdä verkkokauppaan tilauksia? Menemällä verkkokaupan sivuille ja laittamalla tuotteita ostoskoriin. Sen jälkeen siirrytään ostoskoriin ja vahvistetaan tilaus, valitaan maksuvaihtoehto ja suoritetaan tilaus.
B. Millainen tilausohjelmajärmestelmä tarvitaan? Mycashflowlla on oma järjestelmä.


Lähetyksen järjestäminen
A. Kuka toimittaa tuotteet asiakkaalle? Matkahuolto
B. Miten tuotteet toimitetaan? Tilatut tuotteet paketoidaan mahd. hyvin etteivät mene rikki.
Tuotteet lähetetään paketeissaan matkahuollon kautta asiakkaille.
C. Asiakas maksaa toimituskulut.

Tilausvahvistus ja tiedot toimitustilanteessa
A. Miten asiakkaalle toimitetaan tilausvahvistus? Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse asiakkaalle.
B. Tiedotetaanko asiakasta miten toimitustilanteesta? Asiakasta tiedotetaan sähköpostitse ja tekstiviestillä.

Varaston täydentäminen
A. Kuinka usein tavaraa tilataan lisää? Aina tarpeen vaatiessa, kun jotkin tuotteet rupeavat olemaan vähissä.
B. Millaisissa myyntierissä tavaraa tilataan? Reiluissa erissä ettei tarvitse tilata ihan heti uudestaan, muttei kummiskaan liian isoissa erissä.

Maksun varmistus
A. Miten varmistetaan maksun saaminen asiakkaalta? Asiakkaan maksaessa verkkopankissa maksaessa, maksusta tulee ilmoitus meille.

Asiakaskontaktit
A. Miten hoidetaan? Millä aikataululla? Asiakkaat hoidetaan puhelimitse tai sähköpostilla mahdollisimman nopeasti.

Asiakkaan lähettämien palautusten hoito
A. Miten palautukset hoidetaan?  Otetaan virheistä opiksi ja kuunnellaan asiakasta. Pyritään parannuksiin. Pidetään asiakkaat tyytyväisenä.
B. Kauppias.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti