Verkkokaupan asiakkaiden saamiseksi täytyy tehdä polut, joiden kautta asiakkaat löytävät tiensä verkkokauppaan. Yksi tapa luoda polkuja verkkokauppaan on luonnollisesti markkinointi, jossa kerrotaan uudesta kaupasta ja pyydetään ihmisiä asioimaan siellä. Mitä enemmän yksittäisiä polkuja eri puolille luodaan sitä enemmän kauppaan tulee myös asiakkaita.
Verkkokaupalle uutiskirje on hyödyllinen, koska sen avulla voit ohimennen mainita hyvistä tarjouksista sekä muistutat vastaanottajaa verkkokauppasi olemassaolosta. Uutiskirjettä ei kuitenkaan kannata pitää pelkkänä mainonnan välineenä, koska sellaiset uutiskirjeet jätetään hyvin helposti huomioimatta. Sen sijaan tarjoat uutiskirjeen vastaanottajalle jotain hyödyllistä, hän myös varmemmin lukee viestisi viikosta toiseen mainoksinenn ja ehkäpä jopa joskus klikkaa itsensä verkkokauppaasi.
Uutiskirjeen voit yhdistää esimerkiksi blogiin, jolloin uutiskirjepalvelu lähettää automaattisesti uutiskirjeen aina, kun julkaiset uuden blogikirjoituksen. Hyvä blogisisältö tuo kävijöitä myös hakukoneista, tämä saattaisi vielä ennestään lisätä näkyvyyttäsi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti